Visinata

Anul acesta am avut visine suficiente. Au fost mai micute decat anul trecut din cauza secetei .. dar ii mai bine decat deloc.

Anul trecut am facut visinata si a avut trecere foarte mare la musafiri .. asa ca m-am hotarat sa fac si anul acesta.

Reteta este simpla.

Am pus 5 kg de visine si 2,5 kg de zahar. Am pus un strat de visine, apoi un strat de zahar si tot asa pana am umplut borcanul.

Am pus si un borcan pentru tata … de aia sunt doua .. sa nu credeti ca sunt asa de mare bautor eu.

Dupa ce am pus toate visinile am legat borcanele cu tifon si le-am pus la soare. Acum nu trebuie decat sa astept vreo 3 saptamani sa se topeasca zaharul si sa lase visinile zeama.

Dupa cele 3 saptamani de asteptare se pune alcool de 96 de grade si se mai lasa vreo 3 saptamani. Dupa aceea va fi numai buna de baut… bineinteles dupa ce va fi inmuiata putin cu sirop de visine.

Acest articol a fost publicat în De prin curte și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

10 răspunsuri la Visinata

  1. domidoc zice:

    He,he,he. Alkohol de la sarbi.S-o beti(toti) sanatosi

  2. victoriacus zice:

    Asta imi aduce aminte de visinata pe care o facea mama mea draga.Pe atunci nu o gustam,dar imi placea sa stau la bucatarie langa ea si sa o urmaresc sau sa o ajut.

  3. andreea93m zice:

    Super, asa om harnic mai rar… bine ca nu ne scrii si tu despre bac, ci despre munca ta 😀 :))

  4. DANI zice:

    O sa iasa destula visinata de-acolo. E bine, ca visinata nu se strica. Mie imi place, sa pun si la prajitura, mai ales la trufele de ciocolata. visinele ce ramin, dupa ce se strecoara . Nimic nu se arunca !

  5. gil zice:

    daca nu am alcool ,pot folosi rachiu de frucie{cazan}?

  6. Viorica Ianc zice:

    Draga Ficiorule !

    Toate bune si frumoase cu borcanele! Asa frumos cum arata in fotografie poti pune de primavara
    molidul tanar, fragutele, afinele si …toamna coarnele. Toate pentru sanatate !
    Fara alcol de printre straini. Tuica sanatoasa nu face rau ( nu rachia puturoasa).
    Imi plac margaretele, sanzienele, coada soricelului (floarea roza de pe mijloc este buna la stomac)
    Si pe astea le-asi pune la macerat.

    • Ursu Florin zice:

      Pentru mine este suficienta visinata sa am sa servesc doamnele. Pentru domni am si tuica. Eu nu beau,prietena mea nu bea, asa ca bauturile sunt pentru musafiri si nu are rost sa fac atatea feluri, cel putin deocamdata.

Lasă un răspuns

