Repicare rasaduri

Zilele astea am reusit si noi sa repicam rasdurile de rosii. Alte rasaduri nu s-au facut. Mai am 10 fire de ardei gras. Ardeiul iute s-a uscat .. iar in rest nu am pus altceva. Nu stiu de ce nu am pus si alte rasaduri. Dar la anul va fi mai bine. Am zis ca la anul voi face rasadnita. Nu ma mai complic sa pun in casa in caserole. S-au probabil voi pune si in caserole dar sigur vreua rasadnita. Mi se pare ca ii mult mai usor sa ai rasadnita. Acum daca solarul este facut pot sa imi fac rasadnita direct in solar.

Pamantul in care am pus rasadurile este pamant de musuroi din gradina care l-am amestecat cu gunoi de vite putrezit de 2 ani.

Ca sa se scoata mai usor rasadurile din caserole le-am udat inainte cu vreo 5 min sa ma apuc de mutat la ele.

Asadar am inceput prin umplerea paharelor cu pamant si am facut gaura in pamant sa pot pune rasadul.

 

Dupa ce am pregatit paharele ne-am apucat de scos rasadurile din caserole si sa le punem in pahare.

 

 

 

 

O caserola de 24 de rosii din semintele de la rosiile de anul trecut le-am repicat direct in solar.

Nu ma asteptam sa imi iese asa de multe rasaduri. In total am 130 de rasaduri de rosii si 10 rasaduri de ardei gras.

Oricum eu zic ca ii multa munca cu rasadurile. Dar macar stiu eu ce seminte imi pun si nu stiu .. parca imi creste inima cand le vad cat de mari si de frumoase s-au facut dintr-o seminta.

In piata la noi rasadurile de rosii se vand cu 50 de bani bucata, iar rasadurile de ardei se vand cu 30 de bani bucata. Mie mi se par extrem de ieftine la cata migaleala ii cu ele.

Acest articol a fost publicat în Gradina și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

15 răspunsuri la Repicare rasaduri

  1. simf spune:

    eu am vazut rasaduri in piata, la tarani, 10 la leu! si sunt maricute, oricum mai mari ca ale mele. insa nu stii ce cumperi, oricat ti-ar garanta ca-s rosii romanesti te trezesti cu ceva hibride. oricum, o sa cumpar.

  2. victoriacus spune:

    si eu am cumparat niste rasaduri mai mari decat ale mele,rosiile chiar cu flori pe ele,si azi merg sa iau si cateva vinete si ardei kapia.Am avut noroc ca vin in sat niste baieti cu masina si eu doar ma duc la magazin(ca acolo se opresc ei) si le iau.

    • radian spune:

      Sa nu mai cumperi niciodata rasaduri de rosii inflorite pt. ca la randul ala de flori nu o sa recoltezi nimic, or sa cada florile alea si daca nu or sa cada o sa recoltezi niste fructe debile.

  3. Ursu Florin spune:

    Is foarte ieftine rasadurile. 10 la un leu ii chiar bataie de joc. Numa ca is tot felu de minuni

  4. Gabriela spune:

    eu am pus seminte de rosii si ardei si au iesit. Dar am observat ca au incoltit foarte repede daca am tras o folie de nylon peste cutia in care le-am semanat. Au iesi absolut toate. Am incercat experimentul pe doua esantioane. Pe cutiile la care nu am tras folie unele seminte nu au iesit deloc, altele au incoltit foarte tarziu. Explicatia ar fi ca se creaza sub folie se creeaza un efect de sera, umiditate si temperatura constanta. Eu am o gradina mica, si fac asta de pasine. Am pus multe seminte de flori iar pe unele le-am repicat direct in strat.

  5. Alex Paverman spune:

    Sa-ti spun drept mie, ca incepator, experienta cu rasadurile si cea de anul trecut când am experimentat gradina din balcon si cea de anul acesta când m-am extis intrucâtva cu gândul la straturile din gradina, mi sa parut aproape metafizica.
    Când vezi cum prinde viata o fiinta, sub ochii tai si sub grija ta mi-a adus cumva aminte de copilaria frageda a fiicei mele. Din punctul meu de vedere chestia asta face toti banii (a se citi: „efortul”)!
    Sigur, e bataie de cap si sa nu crezi ca, atunci când am vazut muntii de rasaduri de rosii si ardei gata facute, la Hornbach sau in alte locuri similare, sau chiar in piata, nu m-am gândit si eu ca ar fi o varianta cu mai putine batai de cap. dar pe de-o parte pierzi o parte din placere iar pe de alta parte nici nu sti ce cumperi. Desigur ca atucni când ai o gradina mare ca ata, de bagi tractoru’ sa discuiasca, iti trebuie ceva rasaduri nu gluma! In ceea ce ma priveste, 20-30 de ardei, 20-30 de rosii, vreo 12 teline si cam tot atatia feniculi mi-au fost (deocamdata) suficienti. Restul, daca oi mai avea forta (gradina fiind numai pentru destresare) castraveti sau mai stiu eu ce… ii pun direct in brazda, sa se descurce!
    Oricum succes si sunt … cu ochii pe tine!

    • la Hornbach e ridicol si fara sens un fir de rasad de rosii costa 19 roni …aceasta planta trebuie sa o cresti sa o uzi sa o copalesti sapi etc si nu stiu daca iti da atita fruct cit ai cumpara pe banii astia deja facute.

  6. Ursu Florin spune:

    Pai de mare nu ii foarte mare. Cartofii ocupa o mare suprafata. In rest nu cred ca voi avea mai multe rasaduri ca dvs.

  7. Daniel spune:

    Florine, in primul rand ma bucur ca te-am gasit si binele vi-l doresc voua si rasadurilor voastre.
    Eu nu sunt un adept al rasadurilor, pun samanta in pamantul gradinei- cu voia ta te voi urmarii , concluzii sa trag.
    Mult bine!

    • Ursu Florin spune:

      Bine ai venit!
      Si eu as pune asa dar chiar nu se poate la mine. La ora actuala la mine noaptea inca sunt temperaturi sub zero grade. Stau intr-o zona de munte si alta solutie nu am. Anul asta mi-am facut si solar si voi pune si eu de la anul direct seminte in solar ca acolo ii cat de cat mai cald. In oras adica la 700 m mai jos altitudine a cazut bruma si a distrus toate rosiile la oameni. Am 2 prieteni care au patit-o.

  8. GabiA spune:

    Frumoase rasaduri, si eu am pus pentru prima data anul rasaduri de rosii. E drept ca am luat un pliculet de seminte tratate(cica profesionale) cu vreo 5ron plicu’. Dar am pus de la inceput cite doua seminte la paharel si astfel n-au trebuit repicate decat direct in gradina(adica 3buc chery si 2buc marmande in galeti pe balcon si restul vreo 20 din fiecare, donate mamei sa le puna la casa de la tara). Randamentul de rasarire a fost de 90% si nici de cazut n-au cazut multe in conditii de pervaz de bloc pana la temperaturi favorabile pe balcon. Acum cele chery din balcon au cam 10buc de rosioare verzi cat o maslina si ma astept la productii record astfel incat sa sparg piata si sa le vand la taraba in fata blocului… ha ha… pasiunea n-are limite…

    • Ursu Florin spune:

      Chiar astazi am fost la cineva si mi-a aratat rosiile. Si tot asa a zis si el ca le-a pus direct in pahar. La anul asa o sa fac si eu. Si o sa mai incerc sa le pun cu cuibu in solar … Asta am vazut la o vecina. Eu acum sunt la inceput cu gradinaritul si tot fur idei din toate partile.

  9. Miss spune:

    Salut! Florinele.. paiii mai tata. daia nu iese la tine rasadurile mai baiete,nu vezi si tu ce unghiii are d.soara(d.na) care le pune.Mai tata se pune cu inima buna mai sa stii.

Lasă un răspuns

