Prima stropire a pomilor

Daca tot s-a incalzit afara am zis ca ii un moment potrivit sa stropesc pomii pe care i-am plantat anul trecut cu Zeama de bordeleaza (piatra vanata si var).

Zeama de bordeleza este o substanta de combatere a bolilor, care se prepara foarte usor in gospodarie astfel: pentru o concentratie uzuala de 0,75-1%, la 100 litri apa se foloseste 1 kg piatra vanata (sulfat de cupru), care se neutralizeaza cu var nestins in proportie de 2:1 (0,5 kg), sau var stins (pasta) in raport de 1:1 sau 1:2.

Eu am facut 10 litri ca sa imi stropesc pomii si am facut de concetratie mai mare  (2%).. asa ca la 10 litri de apa am pus 200 grame de piatra vanata si 200 grame de var stins.

Piatra vanata si varul se dizolva fiecare separat. Piatra vanata se dizolva in apa calduta.

Dupa dizolvare se amesteca varul si piatra vanata …. si se completeaza cu apa pana la cantitatea dorita( Cazul meu .. 10 litri). Cand se pune in pompa este bine sa se strecoare solutia ca sa nu se infunde pompa din cauza varului.Dupa ce am incarcat pompa am trecut la stropirea pomilor din gradina. Acestia trebuie sa fie udati bine. Temperatura de afara este bine sa fie pozitiva (3-4 grade).

Acest articol a fost publicat în Gradina și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

12 răspunsuri la Prima stropire a pomilor

  1. andreea93m zice:

    :)) Cum spuneam, ce harnic esti tu 🙂
    Inveti singur treburile astea gospodaresti?

  2. Ursu Florin zice:

    Apai nu are cine sa ma invete… mai citesc si eu pe net .. mai fac experimente … invat eu pana la urma.

    • eugen zice:

      Domnule nu mai posta pe net ceea ce inveti ca s-ar putea sa inveti si pe altii gresit cum poate probabil ai invatat la rindu-ti.
      Nu te supara dar experimentele le faci publice dupa ce realizezi ceva nu in momentul in care deabea inveti.

  3. Pingback: Taierile la pomii din gradina | Ursu Florin's Blog

  4. Pingback: A doua stropire a pomilor | Ursu Florin's Blog

  5. Miss zice:

    Bravoooo mai Florine,ai dreptate daca nu prepari tu atunci cine? Dar revino si spune pt. ce-i acest trtament .Cu salutari Miss

  6. vilt robert alin zice:

    Salut Florin doresc in viitor sa imi fac o firma de, deratizat in special bazat pe stropirea pomilor in general ce stiu este ca inainte de sa dea frunza se stropeste cu ceva i-ar dupa ce da frunza se stropeste cu ceva din nou, sunt foarte interesat de cate ori se stropec pomisori, in ce data a anului se incepe cu ce se incepe stropirea, probabil cer prea multe sau sa imi zici o carte in care sa gasesc lucrurile astea, daca imi poti da o mana de ajutor scriemi un email.
    respectele mele !

  7. dorina zice:

    felicitari pentru proiectele realizate!
    am un teren si din primavara as vrea sa incep sa-l cultiv asa ca sunt mare amatoare de bloguri de gradinarit
    multumesc pentru idei si sfaturi

  8. marius zice:

    domnu eugen cand o sa realizezi si tu ceva de genu ce a facut florin o sa primesti laude dar deocamdata primesti injuraturi. ceea ce a facut florin merita nota 10+ bravo florine datorita tie invata si altii ceea ce unii isi dau doar cu parerea

Lasă un răspuns

