Taxe la benzina

Astazi si urmatoarele doua zile CICA este greva si nu ar trebui nimeni sa alimenteze masinile.

Eu trebuie sa recunosc ca am spart greva .. nu ca nu as vrea sa nu tin dar asa o fost conjunctura. Mi s-a gatat motorina din masina … si a trebuit sa bag motorina (Motorina nu am luat-o din Peco, am luat-o de la dinastia care mai fac si ei un pic de economie), mi-au venit lemnele .. si ghici ce … a trebuit sa iau benzina pentru drujba … si ca totul sa fie complet mi s-a gatat si butelia de la aragaz … si o trebuit incarcata.

Urmatoarele 2 zile promit ca nu voi mai alimenta nimic … de fapt urmatoarele 2 saptamani.

Si de ce am spus „CICA este greva”? Pentru ca astazi la ora 8:40 AM la Petrom erau 5 masini, la OMV erau 3, la Lukoil erau 12 masini si la Mol erau 7.

Si totusi cred ca nu se bate unde trebuie cu GREVA. Ia uitati de ce ii asa de scumpa benzina.

Taxele incluse in benzina de la 1 ianuarie 2011:

– acciza este de 467 EUR / tona

– taxa de drum este de 125 EUR / tona

– taxa de solidaritate (cate un cent / litru – motivul este acoperirea prejudiciului din urma falimentului Bancorex) adica 10 EUR / tona

Producatorul are pretul de aproximativ 370 EUR / tona.

Astfel rezulta urmatorul pret pe tona de benzina:370+467+125+10=972 EUR /Tona (taxe si accize)

Se adauga TVA de 24 % adica 233.28 EUR

Totalul este de 1205.28 EUR/tona

Un litru de benzina este 1.205 EUR (aproximativ 5.15 RON)

Producatorul incaseaza 370 EUR/tona

Statul incaseaza 835.28 EUR/tona

Asa ca cine fura? Aia care au benzinariile sau STATUL?

Acest articol a fost publicat în De zi cu zi și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

