Cum sa iti faci singur un pat din pal (2)

Dupa ce am intrat in posesia palului, accesorilor pentru pal si a sculelor necesare ne putem apuca de montatul patului.

Primul lucru care l-am facut eu a fost sa rotunjesc colturile de la pat. Acest lucru l-am facut cu ajutorul unui pendular, apoi am slefuit.

Varianta finala arata cam asa:

Urmatorul lucru care trebuie facut este lipirea cantului pe marginile care se vad. Nu are rost sa punem cant pe partile care vor fi acoperite de pal. Lipirea cantului se face cu ajutorul unui fier de calcat.

Am lipit cantul pe toate placile de pal care imi formeaza scheletul patului. Dupa lipire, cu ajutorul unui cutter taiem cantul care este in plus.

Dupa ce au fost pregatite placile de pal trecem la etapa urmatoare. Aceasta presupune imbinarea placilor de pal cu ajutorul eurosuruburilor.Tinand cont ca o placa de pal are 18 mm,iar noi vrem sa infiletam eurosurub in jumatatea placii trebuie sa masuram 9 mm.

Pentru partea de jos, care vine sub sertar trebuie sa dam gaura la 27 mm pentru ca dorim ca sertarul sa fie ingropat in pat.

Dupa ce am insemnat locul, gaurim palul cu un burghiu de lemn de 4 mm, apoi cu un burghiu de 7  mm largim gaura pe o adancime de 3-4 mm.

Dupa ce am gaurit palul nu ne mai ramane decat sa infiletam si eurosurubul cu ajutorul unei filetate cu imbus de 4 mm.

Si facand asa cu fiecare placa de pal, ne rezulta scheletul patului.

Pasul urmator este montarea placii de pal simplu de 1600 x 329 pe mijlocul patului.

Nu ne mai ramane decat sa montam sertarele. Va urma 🙂

Acest articol a fost publicat în Mestereli DIY și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

12 răspunsuri la Cum sa iti faci singur un pat din pal (2)

  1. andreea93m zice:

    Tu de unde stii ce trebuie sa faci? Iti spune cineva acolo sau te-ai documentat tu singur?
    Nu e tocmai ceva cu care te nasti invatat 🙂

  2. Ursu Florin zice:

    Da de unde .. cine te mai invata ceva in ziua de azi?
    M-am chinuit singur .. am masurat, am verificat .. si pana la urma a iesit ce a trebuit. Trebuie doar sa vrei sa faci ceva.
    Pe net nu gasesti nimic care sa te ajute pana la capat .. si tocmai de aceea m-am hotarat sa pun eu un tutorial care sper sa fie de ajutor celor care vor sa faca o mobila.

  3. Bratu Aurel zice:

    bv omule esti tare,intradevar nimeni nu-ti arata cum sa faci nimik de parca toti ar face mobila si toti ar pierde clienti mai ales acum pe seceta pe care ne-o da guvernul nu mai ne permitem sa cumparam,daca mai ai poze suplimentare de la acest pat si-mi poti trimete pe mail ar fi nemaipomenit,te salut cu respect

  4. Pingback: 2010 in review « Ursu Florin's Blog

  5. alex bc zice:

    respect tie frate
    ma autat mult tutorialul tau
    bafta

  6. Am o intrebare de unde ti-ai cumparat placile de pal ?

  7. Nick zice:

    Bravo! de foarte mare ajutor tutorialul dumneavoastra! (ce-i drept l-am vazut cam tarziu…)

  8. Iuliana zice:

    Buna ziua. Am si eu o intrebare.Imi puteti spune cum ati luat masurile la pat? M-ar ajuta foarte tare un calcul al bucatilor de pal pentru un pat de colt cu doua sertare ca cel facut de dumneavoastra la dimensiunea de 120/200.Multumesc mult!

    • Ursu Florin zice:

      Nu este nimic stas. Eu l-am facut cum am vrut eu ca si inaltime si dimensiune a sertarelor.
      Puteti lua aceleasi dimensiuni ca si la mine numai ca in loc de 160 cat este al meu o sa folositi 120

Lasă un răspuns

