Cum sa iti faci singur un pat din pal (1)

Dupa ce am terminat cu renovarea camerei, adica zugravitul si montatul parchetului, a sosit momentul sa realizam un pat din pal.

Mai intai de toate trebuie sa facem o schita a patului ca sa stim de dimensiuni de pal avem nevoie.

Patul ce va lua nastere va avea dimensiunile de 2000 mm x 1600 mm si va avea doua sertare.

Dupa ce am facut schita, facem necesarul de material:

Dimensiuni PAL furniruit:

Lungime Latime buc Observatii
700 mm x 1636 mm 1 la cap
150 mm x 2000 mm 1 deasupra sertar
400 mm x 1636 mm 1 la piciioare
40 mm x 2000 mm 1 jos – picior sertar
700 mm x 2000 mm 1 placa perete
180 mm x 967 mm 4 sertar
180 mm x 562 mm 4 sertar
564 mm x 180 mm 2 interior sertar
220 mm x 994 mm 2 fete sertar

Pe langa PAL-ul furniruit mai avem nevoi si de pal simplu(gros de 16 mm) pe care vom pune salteaua:

796 mm x 1996 mm – 2 buc – placaju pe care punem salteaua

329 mm x 1600 mm – 1 buc – pe mijloc pat

50 mm x 1600 mm – 4 buc – suporti placaj

Mai avem nevoie de PFL-ul pe care il vom pune pe fundul sertarului:

965 mm x 598 mm – 2 buc.

Accesorii necesare :

– sina sertar de 600 mm – 2 buc

– manere sertar – 4 buc

– eurosuruburi – 20 buc

– cant – 35 m

– holsurub de 30 – 20 buc

– holsurub de 50 – 24 buc

– dopuri eurosurub

– coltar metalic – 10 buc – pentru a prinde palul de pe interior.

Ca si scule, avem nevoie de :

– Masina de gaurit

– Masina de infiletat + imbus 4 mm

– Burghiu de lemn de 4 mm

– Burghiu de metal de 7 mm – pentru a face gaura mai mare la intrare (aprox 3 mm)

– Fier de calcat – pentru a lipi cantul

– Cutter – pentru a taia excesul de cant

– Smirghel – pentru a da pe unde am taiat cu cutterul.

Dupa ce s-a facut necesarul .. se merge la magazin si se face comanda de pal si de accesorii.

Pe mine m-a costat palul si accesorile 359 de lei.

700 1636 1 la cap
150 2000 1 deasupra sertar
400 1636 1 la piciioare
50 2000 1 jos – picior sertar
700 2000 1 placa perete
180 967 4 sertar
180 564 4 sertar
564 180 2 interior sertar
220 994 2 fete sertar
Acest articol a fost publicat în Mestereli DIY și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

30 de răspunsuri la Cum sa iti faci singur un pat din pal (1)

  1. Andreea M. spune:

    Wow… da’ ai muncit, nu gluma🙂 Meşterul Ursu😀

  2. Pingback: 2010 in review « Ursu Florin's Blog

  3. Pingback: Mobila de bucatarie – DIY | Ursu Florin's Blog

  4. iaru spune:

    leai luat gata debitate sau leai taiat singur?

  5. iaru spune:

    palul cumparat de tine a fost o coala mare care au debitat-o ei sau tu?

  6. bogdan spune:

    zilele acestea voi incerca si eu sa vedem ce dressing imi va iesii in loc de pat :))

  7. Adrian spune:

    180x967mm(spatele sertarului) trebuie sa fie 2 buc.

  8. laura spune:

    Am si eu o intrebare, unde pot gasi modele de paturi sau mobilier, cu dimensiuni, schite… un fel de tipare pentru mobilier? Merci

    Si by the way….Nice job!

  9. Tudorel Florea spune:

    E cam tardiva intrebarea…sper ca-mi raspunzi…
    Vreau sa fac si eu un part pt. fetita…culoare portocalie…
    Dar vreau sa folosesc o saltea relaxa de 180 sau 190 cm pe 90 cm….
    Ma poti ajuta cu dimensiunile…????
    Ms
    Tudor

  10. Buna seara , ma bucur ca am gasit aceste informatii , as dori sa-mi fac o mobila de sufragerie si un sifonier , am pozele dar nu ma descurc cu dimensiunile deoarece stiu ca trebuie facuta o diagrama a foii de pal pentru a merge la un atelier specializat sa tai foaia de pal , de asemenea stiu ca trebuie tinut cont de grosimea panzei cu care se taie pentru a face o diagrama corecta , ma puteti ajuta cu niste sfaturi ? Multumesc anticipat .

  11. Marius spune:

    Buna seara,

    Ma intereseaza si pe mine cum ai montat PFL-ul la sertare. Daca ai facut sant, cu ce ai facut???
    Eu vreau sa fac un sifonier, care sa aiba si 2 sertare.
    Daca la celelante operatiuni am inteles, nu stiu cum sa montez PFL-ul la sertare si la spatele sifonierului. Mai precis nu stiu cum sa fac locasul necesar, ca sa montez acesta.

    Multumesc anticipat pentru ajutor.

    O seara placuta.
    La Multi Ani!

    Marius

  12. La Multi Ani d-l URSU dar si pentru ceilalti cititori . Am reusit sa imi fac dulap si o comoda in sufragerie , greu dar nu imposibil . Am gasit o firma care mi-a facut diagrama , a iesti ok , am vreau sa-mi fac un dulap cu usi culisante sa vedem cum si de unde ma inspir , o seara buna !!!

  13. Andreea Tanase spune:

    Am si eu o intrebare, ce grosime a avut placa mare de PAL furniruit?

  14. dan1964 spune:

    iti multumesc.ok

  15. Felicitari pentru tutorial. Foarte clar si explicativ. Ne-a ajutat cand ne-am facut planul pentru patul nostru cu sertare🙂 In ce program e facuta simularea 3D?

    Multumesc

  16. cornel ungureanu spune:

    Salut. As vrea si eu sa stiu cate foi de pal ai folosit. Ms

  17. Bican Marian spune:

    Salut Florin as dorii sa fac si eu un pat dupa lungimea saltelei ( 180×200 cm ) .
    cu sertare , palul este 18 mm , ce dimensiuni imi trebuie ?
    Multumesc anticipat .

  18. Dană Pitei spune:

    Bună Florin vreau să transform un pat de 200×150 în două pături de 190×70 și vreau să îl fac eu .patul e de mijloc cu sertare stânga și dreaptă. Vreau să păstrez sertărele pentru ca un pat o să vină pe peretele stâng și altul pe cel drept. Ce îmi trebuie?! O zi minunată îți doresc

Lasă un răspuns

