Stropire rosii

De anu acesta m-am apucat si eu de gradinarit.

Sunt la inceput asa ca nu stiu prea multe.

Am pus ceva rosii si … din necunostiinta le-am pus cam dese. Am observat chestia asta numai acum cand au crescut. Dar nu ii nimic pentru ca anu viitor stiu si eu mai bine cum sa fac.

Astazi, pentru ca a plouat destul de mult(la Ghelari a plouat si azi de numa, iar la Hunedoara nu a plouat deloc) si mai spre seara a iesit un pic soarele am intrat si eu in gradina sa stropesc rosiile de mana.

Sunt foarte multe rosii si chiar imi pare rau sa le stric acum dupa ce am pus atata suflet la ele … si sa nu mai zic de munca.

O fost tarziu cand m-am apucat de poze si nu se vad ele cine stie ce.

Asa arata rosiile mele:

Acest articol a fost publicat în Gradina. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

14 răspunsuri la Stropire rosii

  1. Buna,
    Poate ar trebui sa le mai rupi din frunzele uscate sau patate de la baza ca sa circule aerul mai bine si sa nu aiba fungii pe ce sa se mai dezvolte rapid.

  2. Ursu Florin zice:

    Am sa le rup. E primul an in care pun rosii si ii mai greu un pic pana ma invat. Eu am mai tot rupt la frunze … dar au si crescut foarte repede pentru ca a plouat foarte mult.

  3. ioanv21 zice:

    arata bine cultura…productie proprie?:))

  4. Ursu Florin zice:

    Da. Este primul an. Le-am pus foarte dese, dar anu viitor sper sa fie si mai bine 🙂
    Mersi de laude

  5. ioanv21 zice:

    daca vrei…iti trimit ceva din spania…in 3 zile is cat un pepene si rosii ca racu…ce zici?sa vezi atunci productie…e un praf magic >:)

  6. Ursu Florin zice:

    le las sa se faca ele natural … vreau sa fie ceva curat

  7. ioanv21 zice:

    ECO 😀

  8. Andreea M. zice:

    Succes la grădinărit şi bravo pentru că ai avut curajul să te apuci! Există un început pentru orice 😉

  9. Carmen zice:

    ,,,bravo!!!! ,,,se pare ca mai sunt si OAMENI care incearca sa faca ceva,,,mai nou tinerii, si cu rusine trebuie sa admit ca suntem niste tineri batrani, plictisiti, asteapta totul pe tava,,,,felicitari!!!!!!!!
    Acum despre „cultura” de rosii, stiu ca mamei mele i s-au uscat, patat etc.,,,desi le-a stropit cu ceva dintr-un plic, pt. mana. Dar din cate am auzit acelasi lucru li s-a intamplat la majoritatea gradinilor din Lipova, banuiesc ca e ceva „boala a rosiilor”:(((( asa ca anul acesta o sa mananc rosii cumparate,,,asta daca nu o sa ma hotarasc sa trag o fuga pana la Hd cu Nenea Viorel :d…..:)))))…te-am pupat si spor in continuare!!!!!

  10. Ursu Florin zice:

    Te astept Carmen sa iti dau rosii de la mine 🙂

  11. buna,sunt din Vatra Dornei si de 3 ani cultiv rosii intr-un mic solar. nu am avut probleme cu mana sau cu daunatorii pt ca am stropit preventiv cu Ridomil dar as vrea ceva natural.ce sfaturi imi dati? mutumesc

    • Ursu Florin zice:

      Si eu am facut anul trecut solar. La un momment dat a inceput sa apara ca un fel de mana pe rosiile mele si atunci am stropit cu zeama de bordeleasa(piatra vanata si var).
      Eu tot cu asa ceva stropesc si afara si nu am avut deloc probleme cu mana.

  12. Vă spun eu un secret pentru roșii, secret ce nu mai necesită stropire cu niciun praf chimic ce afectează sănătatea.
    Înaunte de a planta răsadurile culegeți câțiva snopi de urzici bătrâne pe care le puneți într-un butoi, apoi umpleți butoiul cu apă și îl lăsați câteva zile bune la soare, acoperit pentru macerare. Rezultă o zeamă urât mirositoare, gen urinei de vacă.
    Când plantați răsadurile, udați perioada de prindere și apoi când necesită apă doar cu aceast macerat, diluat 1litru macerat+9litri apă la o găleată de 10 litri (apa să nu fie rece). Toate udările le faceți așa. Când încep a crește, faceți copilirea roșiilor rupând toți lăstarii noi crescuți la subsuori, obligând planta să crească cum vrem noi, nu cum vrea ea. Când trebuiesc stropite, stropiți plantele tot cu macerat de urzică într-un vermorel sau cum se numește acea pompă de spate, fără chimicale, zeamă bordoleză, etc., făcându-le o baie zdravănă. Nu faceți abuz cu udările la rădăcină( o dată la săptămână este de ajuns). Plantați între răsadurile de roșii fire de flori crăițe, atrag prin mirosul lor toate gângăniile. Culegeți primele gogonele mai mari de crude și puneți-le la copt undeva ferite de razele soarelui. Se coc singure, în schimb accelerează creșterea celorlalte și înflorirea următoarelor buchete de flori. Mergeți de preferat pe o singură ramură-tulpină de jos până sus, cam cu trei-patru etaje de fructe. Lăsând doar o singură ramură-tulpină puteți duce planta până la ce înălțime doriți dv. Ea va crește și tot crește. Secretul este cu vârful ei. Dacă îl rupeți, va accelera coacerea rapidă a fructelor care le are, dacă îl lăsați să crească, va produce buchete și buchete de flori fără oprire, până nu mai ajungeți la ele. Când planta este viguroasă, rupeți toate ramurile cu frunze de la bază pentru a nu atinge pământul.
    În felul acesta nu se îmbolnăvesc.
    Sper să vă fie de folos înformațiile mele. Nu stropiți chimic plantele, sănătatea familiei este mult mai scumpă decât 1kg de roșii.

Lasă un răspuns

