Cum sa iti faci singur un pat din pal (3) – Ultima etapa

Ultima etapa este montarea sertarelor.

Sertarele vor avea dimensiunea de 967 mm x 562 mm.

Dupa ce am lipit cantul pe partile care sunt la vedere si la bucatile de pal care fac parte din sertar ne putem apuca de imbinat sertarele.

Dupa ce au fost montate sertarele, trebuie sa prindem PFL-ul pe fundul sertarului. Eu am prin PFL-ul cu cuie … altii am vaz ca il prin cu holsuruburi mici de 30.

Dupa ce a fost montat si placajul nu ne mai ramane decat sa montam sinele de la sertare.

Urmatorul pas este montarea manerelor sertarelor pe fetele de la sertar. Eu le-am pus la 15 mm fata de marginea de pe orizontala si la mjloc pe verticala … asa mi-a placut mie .. fiecare si le poate pune unde vrea. Se da o gaura de 4 mm si se face si un mic zeng ca sa se ingroape surubul de la manerul sertarului.

Pasul urmator este montarea sinelor sertarelor pe scheletul patului. Aici trebuie sa punem sina cu vreo 3-4 mm mai sus decat cea mai de jos bucata de pal ca sa nu frece sertarul.

Se prinde apoi fata de la sertar dupa ce s-a masurat unde trebuie prinsa … ca sa fie asezata frumos .

Se baga sertarele pe sine si rezulta ce se vede in poze.

Se pune placajul pe care sta salteaua.

Aaaa…. si sa nu uit… la placajul pe care sta salteaua trebuie facut o decupatura ca sa poti scoate placajul cand vrei sa faci curat pe sub pat :D

Iar ultimul lucru care mai trebuie facut sa fie gata patul este sa punem si salteaua.

Si cam acesta este produsul final.

Sper sa va fie de ajutor acest tutorial ..

This entry was posted in Mestereli DIY and tagged , , . Bookmark the permalink.

22 Responses to Cum sa iti faci singur un pat din pal (3) – Ultima etapa

  1. andreea93m says:

    Arata excelent! Profesionist :>

  2. Pingback: 2010 in review « Ursu Florin's Blog

  3. livia says:

    de mult tot imi doresc sa ma apuc de facut patul din poza :)
    As avea niste intrebari
    -fata sertarului paseste peste placa patului cea mica de jos? sau la inchiderea sertaruluise vede si placa de jos si sertarul?

    -ma refer la fata patului-placa mai mare e pusa fix la 9 mm iar cea mica de jos la 27 mm distanta ?

    fasiile subtiri care ajuta la tinerea placii pe care va sta salteaua cu ce au fost prinse?

    -daca vreau sa fie mao ongropata salteaua trebuie sa fac mai inalte placile exterioare sau merg mai jos fasiile subtiri de sustinere a saltelei(fara sa loveasca sertarele) ?

    Schema in sine mi se pare foarte de ajutor insa tare imi e frica sa nu gresesc aici la fata si la sertare.

    Orice sfat m-ar ajuta sa nu regret ca m-am apucat singura si nu i-am lasat pe altii sa ma usuce de multi banuti . Multumesc mult Livia

    • Ursu Florin says:

      Placa de jos .. cea de 50 mm se vede. Sertarul calca peste placa dar se vede foarte putin. Eu l-am facut asa ca sa nu imi frece pe covor.
      - placa mai mare e pusa fix la 9 mm iar cea mica de jos la 27 mm distanta ? DA … asa ii pus.
      Fasiile alea subtiri le-am prins cu coltare .. dar dupa aceea le-am dat jos ca scartia patu. Este suficient alea de pe margini si cea de pe mijloc.
      Daca vrei sa faci salteaua mai ingropata te bagi in jos. Patu ii de 400 mm (asta ii stasu ) ca sa nu iti trebuiasca scara cand te sui in pat ;)
      La sertare eu am gresit putin. Le-am facut prea inalte. Inaltimea de la placile sertarelor fale cu 30 mm mai mici ca sa nu ai surprize cum am avut eu. Adica il scot foarte greu afara, si jos freaca.
      Doar placile din interior la sertar sa le faci mai mici .. fetele raman asa ca is bine.

  4. Ursu Florin says:

    Si eu am mai lasat salteau cu 5 mm mai jos.
    Normal saltelele is de 15 cm inaltime .. si eu pt ea am calculat … dar cand mi-am luat salteaua am luat-o de 22 cm. De aia pare asa de inalta. Normal se lasa 10 cm afara.

  5. Ursu Florin says:

    AAA .. si inca o chestie … la sertare pune
    180 mm x 966mm - 4buc – sertar

  6. livia says:

    facand schema am realizat ca am mare nev de ajutor
    sotul e plecat la munca si pana vine treb sa termin ca apoi sa plecam la magazin pt pal

    am facut schena si mi-am dat seama ca imi treb masurile fff exact masurate

    de aceea as ava o intrebare: eu daca vreau sa fac un pat de 180/190 cu sertarele pe fata de 190(caci acesta este spatiul exact pe care mi l-am rezervat pt pat) ma pot folosi de schemele tale dar sa mai adaug la o fata 20 cm si la una sa scad 10 cm?
    daca nu esti prea ocupat am putea vb pe mess ca e mai rapid?
    scuze daca indraznesc cam mult, dar din dorinta de a economisi bani ne apucam noi sa il facem insa nu avem mari calitati de tamplari… :)

  7. livia says:

    NISTE INTREBARI NOI …:(
    la placa de la cap de ce ai pus 1636 si nu 1600 sau sa zicem ca iti ia la montat 18 mm si pui 1618?

    Eu intreb caci nu ma pricep si nu inteleg de ce acele mici dif la latimea patului cu 36 mm

    imi dau seama ca sunt fff importante dimensiunile si incerc de asemenea sa ma lamuresc la sertare de ce ai pus 967 mm(966 recomandati ulterior)

  8. livia says:

    eu sertarele le fac mai lungi ca vreau sa bag acolo nu joaca, insa nu reusesc sa imi dau seama exact , fara sa gresesc cat ar trebui sa pun

    am pus la laterale sertare pe lungime 200 mm cu 1600 mm, dar la la latimea sertarelor nu stiu cat sa pun

    200 mm cu ..??? mm tinaqnd cont ca am 1900 mm nu 2000 mm ca tine

  9. livia says:

    am facut un calcul si tu ai facut sertarele de 966 * 2 deci 1932
    diferenta pana la 2000 mm (68 mm)este luata de pfl de pe mijloc si sinele sertarelor?

    stiu ca pfl ia 16 mm

    deci 4 sine iau fiecare cate 13 mm?

    ca daca acesta ar fi calculul atunci eu fac
    1900 mm – 68 mm =

  10. Ursu Florin says:

    Intra pe mess bikeru_ursu sa vb mai usor

  11. livia says:

    1900 mm – 68 mm = 1832 mm
    si deci 1832 mm / 2 sertare = cate 916 mm de fiecare sertar

    deci am 200 mm cu 916 mm 4 bucati

    e bine cum am calculat ce zici?

    scuze ca am apasat din greseala post comment prea devreme

  12. buzatu adrian says:

    salut imi place patul dar trimite-mi si mie toate cotele si cate placi de pal intra la acest model de pat , ms frumos .

  13. alexandra says:

    cat a costat fara saltea?multumesc

  14. abru says:

    Bravo pentru ce ai facut, dar am o recomandare. In functie de tipul saltelei, sunt sanse ca umezeala(transpiratia din timpul somnului) sa treaca prin ea si sa se opreasca pe partea inferioara(eu si inca un prieten am patit-o). Cei ce folosesc o placa pe post de somiera(in loc de o somiera dedicata) le recomand sa verifice dimineata salteaua ca nu cumva sa fie umeda dedesubt, iar daca e necesar sa dea cateva gauri de aerisire prin somiera.

  15. Macovei Alexandru says:

    florine ai si o schita dupa care ai lucrat?ma intereseaza foarte tare si pe mine.mersi mult.

  16. chinezucata says:

    buna ziua, vroiam sa stiu daca folosesc OSB 3 de 10 sau 12 mm grosime ( nu am bani de pal )are ceva? vreau sa fac un pat asemanator

Lasă un răspuns

